יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

ילדי הגן מציגים באמנות

ילדי הגן מציגים באמנות

פורסם באתר בתאריך: 17/11/2015
מובילים בחינוך. בבנין המועצה האזורית מטה יהודה הוצגה תערוכת 'ילדי הגן מציגים', תולדה של שיתוף פעולה בין המועצה לתכנית 'קרן קרב'
אמנים צעירים. 15 גני ילדים ממטה יהודה שאימצו בשנה שעברה את תחום האמנות בתכנית 'קרן קרב' הציגו לאחרונה תערוכה יוצאת דופן בבנין המועצה תחת הכותרת 'ילדי הגן מציגים'.
בתערוכה הוצגו עבודות הילדים בעקבות מפגשים עם אמני האזור, אשר גירו את סקרנותם הטבעית של הילדים ועודדו חוויה של עשייה אמנותית בעלת אופי קהילתי. במהלך המפגשים שקדמו ליצירות נחשפו הילדים למושגים משפת האמנות והתערוכה עצמה חשפה את תהליכי העבודה והתוצרים של חוויית האמנות.
הילדים עבדו במגוון חומרים, ובתהליך היצירה ניתן דגש למיחזור ועבודה עם הסביבה. בין העבודות שהוצגו בתערוכה ניתן היה למצוא את החותמות מחימר שיצרו ילדי גן רימון מקיבוץ רמת רחל, אשר עיצבו חותמות בצורת רימונים, יצרו אריחים והדביקו אותם סביב חלונות הגן.
בתמונה משה דדון מבקר בתערוכה
ילדי הגן משדות מיכה הביאו לידי ביטוי את נושא המוסיקה, בנו כלי נגינה מעוצבים מחומרים ממוחזרים והציבו אותם בחצר הגן. גנים אחרים עיצבו מחדש את הקיר החיצוני של הגן יחד עם האמן או פיסלו כסאות ישנים לדמויות, בעלי חיים ואביזרים.
במהלך התערוכה התקיים טקס משותף במעמד ראש המועצה משה דדון והמנכ"לית הנכנסת של 'קרן קרב', יונית יעקובוביץ'. דדון אמר, כי "העבודה של הילדים עם אמני האזור מחזקת את תחושת השייכות והגאווה המקומית", ואיחל הצלחה ליעקובוביץ' בתפקידה החדש.
המנכ"לית הנכנסת הביעה הערכה על תמיכתו של ראש המועצה לאורך שנים בתכניות ההעשרה של 'קרן קרב' והשניים סיכמו להמשיך ולהדק את שיתופי הפעולה.
בתמונה משה דדון מבקר בתערוכה
תכנית 'קרן קרב' בגני הילדים במועצה חושפת את הילדים למגוון תכניות העשרה בתחומי אמנות, תנועה, מוסיקה, ארכיאולוגיה, טבע, בעלי חיים, מדע ודרמה. במסגרת זו זוכה כל גן לפעילות של שתי תכניות במהלך השנה, אחת לשבוע.
חמישה עשר הגנים שהציגו את התערוכה בבנין המועצה בחרו להתמקד בתחום האמנות, בחירה שנמצאת בידי הגננות. לאור ההטמעה המוצלחת של תחום האמנות בגנים לוקחים השנה חלק בתכנית 24 גני ילדים, תשעה גנים יותר מאשר בשנה הקודמת.

http://m-yehuda.org.il/%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%20%D7%94%D7%92%D7%9F%20%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%92%D7%99%D7%9D%20%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA.shtml

שלכם
ראש המועצה