יום שני, 16 בנובמבר 2015

מהדסים באהבה


פורסם באתר בתאריך: 10/11/2015
מובילים בחינוך. בבית הספר 'הדסים' התקיים ערב קהילתי במהלכו הכינו התלמידים והוריהם מאות ערכות יצירה ומשחק שנמסרו לילדים המאושפזים בבידוד בבית החולים הדסה עין כרם
כ-700 ערכות יצירה ומשחק הוכנו השבוע בבית הספר 'הדסים' במסגרת ערב קהילתי שנערך תחת הכותרת 'תעביר את זה הלאה' ביוזמת צוות החינוך החברתי ובשיתוף ההורים והילדים. הערכות הוכנו לטובת ילדים המאושפזים בבידוד בבית החולים הדסה 'עין כרם' במטרה להקל עליהם ולו במעט את השהייה במקום.
תמונה מהערב הקהילתי
הערב החל במפגש משותף וצפייה בסרטון הממחיש מהי נתינה. בהמשך, בחרו הילדים שתי פעילויות והכינו ערכות לילדים כגון חוברות צביעה, אוריגאמי, משחקי קלפים, יצירת מובייל ועוד.
מנהלת בית הספר, תקוה קראוני אמרה, כי "אין כמו שמחת הנתינה והחינוך לערכים ב'הדסים'. אדוה אחת קטנה של נתינה תוביל לגלים של עזרה לזולת".
ההורים ציינו כי התרגשו מאד מגודל הנתינה וההתגייסות של הקהילה, מהברכות שכתבו הילדים ומהעשייה החברתית בבית הספר. הילדים סיכמו אף הם את הפעילות בסיפוק ואמרו כי שמחו לתרום לילדים המאושפזים בבית חולים וכי הם מאחלים להם רפואה שלמה וחזרה מהירה לבתיהם ולחבריהם בבית הספר.
תמונה מהערב קהילתי

בחירות למועצת התלמידים
השבוע נערכו בבית הספר 'הדסים' בחירות דמוקרטיות למועצת התלמידים, בשיתוף התלמידים וצוות המורים. כפעילות מקדימה לבחירות התקיימו ימי לימודים בנושא מנהיגות במהלכם השתתפו התלמידים בשיעורים ובפעילויות בנושא דמוקרטיה.
התלמידים למדו על מנהיגים שונים, תכונות מנהיגות, הוגנות, יושרה, התנהלות, בחירות אתיות ודמוקרטיות, חופש הביטוי, ובחירת מנהיג לפי המצע והכישורים. המתמודדים למועצת התלמידים הציגו את המצע, פרסמו עצמם ונאמו בפני הכיתה. בסיום התהליך נבחרו נציגות ונציגים מכל כיתה בידי התלמידים. נציג  נוסף מכל כיתה נבחר על ידי המחנכת כאות למסוגלות והעצמה.
מלשכת ראש המועצה משה דדון בירכו על הפעילויות החברתיות בבית הספר 'הדסים' ואמרו, כי "בבית הספר צומח דור ציוני בעל ערכים של נתינה, המחובר לסביבה ולקהילה. כל הכבוד לכל השותפים למלאכה".

שלכם
ראש המועצה