יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים במטה יהודה

פורסם באתר בתאריך: 03/09/2015


מובילים בחינוך1 בספטמבר 2015: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש המועצה משה דדון בבית הספר היסודי הר-טוב
נשיא המדינה פתח את הלימודים אצלנו. פתיחת שנת לימודים חגיגית במיוחד במועצה האזורית מטה יהודה נרשמה עם הגיעו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לבית הספר היסודי הר-טוב בו חיכו לו בציפייה ובהתרגשות עשרות תלמידי כיתות א'. עם כניסת הנשיא ריבלין מלווה בראש המועצה משה דדון ומנהלת בית הספר חוה מגדל הניפו תלמידי כיתות א' בהתרגשות את דגלי המדינה. "זו גאווה גדולה למטה יהודה שמארחת הבוקר את האזרח מספר 1 של מדינת ישראל עם פתיחת שנת הלימודים", אמר ראש המועצה משה דדון. "מטה יהודה היא דוגמא להשקעה בחינוך ערכי. אנו מקדמים בברכה את כבוד הנשיא ומודים לו על הביקור החגיגי והמאוד משמעותי עבור תלמידי המועצה".
לצלילי השיר 'אלף בית' שכתבה והלחינה המשוררת נעמי שמר סיפר הנשיא לתלמידים על ימיו כתלמיד: "פעם גם אני הייתי תלמיד כיתה א'. זה היה לפני הקמת המדינה בגימנסיה בירושלים, ולמורה שלי קראו חוה יערי ועד היום אני לא שוכח אותה. חשוב מאוד לשמוע מה המורה אומרת. את המורה שלכם בכיתה א' תמיד תזכרו".
תמונה מביקור הנשיא במטה יהודה
התלמידים שיתפו את הנשיא בתחושות האישיות עם פתיחת השנה, חיברו את האותיות למשפט 'שלום כיתה א' והצטלמו למזכרת עם הנשיא וראש המועצה.
לאחר מכן מסר הנשיא ריבלין הצהרה לתקשורת: "ההתרגשות פה היא רבה אצל ראש המועצה ומנהלת בית הספר", אמר. "מורי ישראל הם האנשים האחראים על הביטחון החברתי והביטחון הלאומי שלנו. אין חברה בלי תשתית חינוכית ובלי לימוד. תודה למורי ישראל כולם".
משם המשיכו הנשיא וראש המועצה לפאנל עם תלמידי תיכון הר-טוב שעסק בשאלות ערכיות בחברה הישראלית, והשתתפו בטקס הפתיחה של התיכון בהיכל התרבות בצרעה. כזכור, בסיום השנה שעברה העניק הנשיא את אות החינוך לשותפות לבית הספר על שיתופי פעולה עם בתי ספר ערביים ודתיים ועל סמינר ייחודי להכרת קבוצות שונות בחברה הישראלית ולמיגור הגזענות.
"אנו נרגשים מביקור הנשיא אך לא מופתעים", בירך חן אהרון, מנהל התיכון. "בית הספר זכה באות הנשיא ונמנה על 63 בתי הספר הערכיים בישראל. גם במשמרת שלי כמנהל בית הספר נמשיך לפעול באותה הדרך, למען קידום תלמידינו במגוון רחב של תחומים. נמשיך להקנות ערכים של סובלנות, אמפתיה ואמונה באדם. נלמד את התלמידים שלנו לשאוף לדעת יותר וללמוד מתוך חדוות למידה".
"שאלתי את עצמי מה גורם לבית הספר הזה לפעול בצורה נחרצת לתיקון פניה של החברה הישראלית כולה", הוסיף ריבלין. "בשעה האחרונה קיבלתי תשובה. אתם תבנית נוף מולדתכם. מי שכמותכם מהקיבוצים וממושבי הסביבה שחי את חיי האדמה, מדבר את שפתה של הארץ הזאת ומעצב אותה, מבין ששותפות אמיתית בין יהודים לערבים ובין יהודים ליהודים לא יכולה להתעלם מהקשר אל הקרקע, מהיחס החם אל הארץ. מי שחי בתוך סיפורי התנ"ך לא יכול להתעלם מהקשר של מסורת, מורשת והמשכיות. בית הספר שלכם כותב פרק חדש בתולדות עמנו, פרק של חינוך לשותפות אמיתית ולתקווה ישראלית. שפלת יהודה התברכה בכך שסיפורכם שלכם ייכתב על אדמתה".
תמונה מביקור הנשיא במטה יהודה
עמרי גוטמן, תלמיד כיתה י"א וגל מרדכי, תלמידה כיתה י"ב ויו"ר מועצת התלמידים בבית הספר בירכו בשם התלמידים. גוטמן ציין, כי הפעילות הערכית בהר-טוב פתחה בפניו את האפשרות להכיר אוכלוסיות אחרות ולהתנדב בחברה. מרדכי הוסיפה, כי היא "נרגשת וגאה עם פתיחת שנת הלימודים האחרונה שלה בבית הספר. מועצת התלמידים היא גוף דומיננטי בבית הספר ובמטה יהודה. החלטנו לקחת אחריות על החברה הישראלית ואנו מקיימים פעילויות רבות בקהילה. בית הספר עודד מאז ומתמיד פעילות חברתית. אני גאה להיות חלק מהעשייה".
תמונה מביקור הנשיא
"נשיא המדינה איש של ערכים ודרך שמצליח להאיר פנס ענק למנהיגות במדינת ישראל", סיכם משה דדון. "המדינה הזאת ......


שלכם
ראש המועצה