יום שני, 27 ביולי 2015

הרב יצחק יוסף ביקר במטה יהודה

הרב יצחק יוסף ביקר במטה יהודה

פורסם באתר בתאריך: 14/07/2015
הראשון לציון. הביקור נערך בבית הכנסת במושב אורה במעמד ראש המועצה משה דדון והרב דוד צדוק, רב המושבים אורה, עמינדב ואבן ספיר
ביקור היסטורי במטה יהודה. הראשון לציון, הרב הראשי (הספרדי) לישראל, הרב יצחק יוסף, ביקר בשבוע שעבר לראשונה בבית הכנסת במושב אורה. הביקור נערך במעמד ראש המועצה משה דדון והרב דוד צדוק, רב המושבים אורה, עמינדב ואבן ספיר.
תמונה מביקור הראשון לציון במושב אורה
כ-200 תושבים מילאו את בית הכנסת והתרגשו מדבריו של הרב יוסף שסיפר על מפגש שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין. על רקע העושר הגדול של המבנה העתיק שאל הנשיא הרוסי את הרב הכיצד זה נכחדו כל העמים לאורך ההיסטוריה והעם היהודי שרד. עוד בטרם הספיק הרב להשיב ענה לו הנשיא פוטין כי העם היהודי שרד בזכות הרבנים. בהמשך דבריו לקהל במושב אורה אמר הראשון לציון, כי חשיבותו של מוסד הרבנות במושבים היא גדולה וכי זוהי זכות להעריך את הרב ולהיוועץ בו.
הרב דוד צדוק אמר, כי "הביקור מחזק את המושבים אורה, אבן ספיר ועמינדב" והודה לרב יוסף על הביקור ההיסטורי. הרב צדוק הוסיף והודה לראש המועצה משה דדון: "יש לך לב רחב ואוזן קשבת לנושאי דת במושבי מטה יהודה. זהו כבוד עבורנו שהגעת ונטלת חלק במעמד היסטורי וחשוב עבור המושבים".
תמונה מביקור הראשון לציון במושב אורה
ראש המועצה משה דדון הודה לנוכחים על הערב המרגש ואמר, כי "אין עוררין על חשיבות מוסד הרבנות במושבים. הפעילות במטה יהודה נצרכת ומורגשת. יש כאן איחוד לבבות גדול, והמועצה עושה ככל שניתן כדי לחזק את הקשר בין התושבים לבין רבני היישובים. מסורת ישראל היא חלק בלתי נפרד ממטה יהודה ודלתנו פתוחה לכולם".



שלכם 
ראש המועצה