יום רביעי, 15 ביולי 2015

מאות ספורטאים במרוץ עדולם


שנה לאחר ביטולו בשל מבצע 'צוק איתן' חזר מרוץ הלילה של עדולם למטה יהודה בפעם השלישית * ההכנסות נתרמו לארגון 'אור שלום' לילדים בסיכון * ובאוקטובר: מרוץ השליחים תנ"ך תש"ח


בפעם השלישית התקיים ביום חמישי שעבר מרוץ הלילה של עדולם במועצה האזורית מטה יהודה, במעמד ראש המועצה משה דדון, אשר בירך את הרצים רגע לפני ההזנקה. בשנה שעברה בוטל המרוץ בשל מבצע 'צוק איתן'. השנה שבו והזניקו את המרוץ אנשי מחלקת הספורט של המועצה, ועד המושב נחושה ורצי נחושה, ממושב צפרירים, דרך חרבת מדרס וחרבת עתרי, בין הכרמים של שפלת יהודה ומושב גבעת ישעיהו.
תמונה מימרוץ עדולם
המרוץ נחלק לשלושה מקצים תחרותיים (10 ק"מ, 5 ק"מ, 500 מטר אפרוחים) וכל הכנסותיו הוקדשו לארגון 'אור שלום' לטיפול בילדים בסיכון. כל משתתף קיבל חולצה ומדליית השתתפות, גביעים הוענקו למנצחים ולמסיימים במקומות הראשונים.
תמונה מימרוץ עדולם 2
"מרוץ הלילה של עדולם הוא ניצחונו של הטבע", בירך משה דדון. "המרוץ מסמל השנה את מחויבות המועצה לשימור אתרים ברחביה, לאהבת האדם, לאיכות הסביבה ולהטמעת ערכים של קיימוּת. מטה יהודה משקיעה משאבים אדירים בפיתוח הספורט העממי והמרוץ הוא חלק משרשרת של אירועים ספורטיביים לכל המשפחה. אני מודה לכל הרצות והרצים ומאחל לכם ריצה קלה ונעימה בנופים המרהיבים של מטה יהודה".
תמונה מימרוץ עדולם 3
"התושבים התגייסו לטובת קיום המרוץ והעמידו את כל התנאים להצלחתו", מסר מאיר סלם, נציג מושב נחושה במליאת המועצה. "החל משיווק ופרסום המרוץ, דרך תיאום עם הגורמים הרלבנטיים ועד להכנת השטח, שילוט וסימון המסלול, הצבת עמדות לחלוקת מים, חלוקת ערכות ונקיון השטח לאחר המרוץ. רק מנחושה השתתפו במרוץ 90 רצים ובהם גם שלושה דורות מאותה משפחה - הסבא, האבא והנכדים. כל הכבוד לכולם". המרוץ כאמור הוא פרי שיתוף פעולה של המועצה האזורית מטה יהודה, וועד נחושה ותושבי היישוב.
תמונה מימרוץ עדולם 4
המסלול
חרבת מדרס הינה למעשה שרידי ישוב, מערכות קבורה ומסתור של ישוב חקלאי שיוּשב החל בתקופה הברזל ב' (1000 לפנה"ס) ועד סוף התקופה הרומאית (המאה ה-4 לספירה). חרבת עתרי, בדומה לחרבת מדרס הייתה גם היא כפר עתיק מימי בית שני ומעט לאחריו. הביקור בה הוא קצר ויפה מאוד עם שפע של שרידים המדגימים את חיי הכפר בתקופה ההיא.
תמונה מימרוץ עדולם 5
פארק עֲדוּלָּם, או בשמו המלא פארק מערות עדולם, הוא פארק בשפלת יהודה, המיוער ברובו, ומכיל שרידים ארכיאולוגיים מתקופות שונות. הפארק מצוי בין שלושה כבישים: בצפון, כביש 375 בין עמק האלה לירושלים, בדרום, כביש 35 בין אשקלון לחברון, ובמערב, כביש 38 בין מחלף שער הגיא לצומת נחושה. גבולו המזרחי הוא הקו הירוק. הפארק משתרע על פני כ-50,000 דונם שרובו יערות אורן אשר ניטעו בשנים הראשונות לקיום המדינה על ידי העולים שהתיישבו בחבל לכיש. הפארק הוכשר לציבור על ידי רשות העתיקות וקרן קיימת לישראל ונפתח לציבור באפריל 2008.
תמונה מימרוץ עדולם 6
בקרוב: מרוץ שליחים תנ"ך-תש"ח
בימים אלה הולכות ונשלמות ההכנות למרוץ השליחים תנ"ך-תש"ח שייערך בחודש אוקטובר הקרוב זו השנה השלישית במטה יהודה. מדובר במסלול שטח אתגרי באורך של כ-200 ק"מ העובר בנופים עוצרי נשימה של הרי יהודה, בין הרים וגאיות, שבילים ונחלים, לאורך נתיב הרכבת, בין כרמי ענבי היין ויקבי הבוטיק, מטעי הזיתים, שדות רחבים ורמה שכל שפלת החוף נפרשת ממנה.
תמונה מימרוץ עדולם 7
מארגני המרוץ משלבים את הרצים בתכנון המסלול, ומידי שישי בשעת בוקר מוקדמת, מתכנסים כמאה איש מרחבי הארץ ורצים קטע אחר של המסלול, באווירה של שמחה אמיתית והתלהבות על היותם חלק מבניית המסלול ותכנון הארוע.
תמונה מימרוץ עדולם 7
מרוץ הלילה של עדולם ומרוץ תנ"ך תש"ח הם חלק משרשרת מירוצים ואירועי ספורט שמובילה המועצה לאורך כל השנה לעידוד הספורט העממי ולהטמעת ערכי המורשת, ובהם מרוץ היקבים, מסע לעתיד מתוק, מרוץ ממעמקים, צעדת אביב בהר, צעדת הל"ה ועוד. במטה יהודה הודו השבוע גם לעובדי מחלקת בטחון ובטיחות ומחלקת חשמל על תרומתם לקיום האירועים.
מגרשים מוארים


שלכם 
ראש המועצה