יום שלישי, 28 ביולי 2015

כתבת ראשונה ממגמת הרדיו של רדיו קול יהודה

כתבת ראשונה ממגמת הרדיו של רדיו קול יהודה

פורסם באתר בתאריך: 21/07/2015
מובילים בתקשורתמחזור א׳ של מגמת הרדיו העל אזורית סיים את לימודיו עם 14 בוגרים ובהם בוגרת שהתקבלה לעיתון 'במחנה'
לפני שלוש שנים השיקה המועצה האזורית מטה יהודה את מגמת התקשורת העל אזורית וקלטה לראשונה תלמידים מארבעה בתי ספר תיכונים ברחבי המועצה: 'הרטוב', 'עין כרם', 'אור' ו'ברנקו וייס עין נקובה-עין ראפה'. התלמידים שנקלטו במגמה השתלבו במסלול לימודי תקשורת, שהפגיש אותם עם העשייה הרדיופונית המשותפת בתחנת הרדיו החינוכי 'קול יהודה' במרכז יד חריף.
תמונה ממגמת הרדיו של רדיו קול יהודה
הלימודים, בהיקף 5 יחידות לימוד לבגרות, כוללים לימודים עיוניים בתקשורת ולימודי רדיו מעשיים, ומאפשרים לתלמידים חוויה ייחודית בה מיושמים אלמנטים עיתונאיים כמו גם ביטוי אישי וייצוג בית הספר בו הם לומדים - והכול בשידור חי.
כעת, ציינו במטה יהודה אבן דרך משמעותית עם סיום הלימודים של מחזור הבוגרים הראשון וההתרגשות הייתה גדולה. בטקס חגיגי הציגו ארבעה עשר בוגרי המגמה הראשונים קטעים נבחרים מעבודות הגמר שלהם. כל תלמיד יצר פרויקט רדיופוני באורך של שעת שידור בנושא אותו בחר בעצמו. העבודות עסקו בהיבטים מורכבים בחברה הישראלית כגון ניסויים בבעלי חיים, תרומת איברים, פרוייקט שנת שירות, מסתננים ועוד. כעת ישודרו הפרויקטים במסגרת שידורי הרדיו החינוכי, בתחנת הרדיו 'קול יהודה', אשר הוקמה על ידי המועצה לרשות המגמה ומשדרת בתדר FM106.
על הצלחת מחזור הבוגרים הראשון של מגמת הרדיו מעידה הבוגרת ענבל טוויזר, שתהפוך בקרוב לכתבת הצבאית הראשונה מבין הבוגרים לאחר שהתקבלה לעיתון 'במחנה'. כמו כן, פרויקט הגמר של איריס וילמס, ישודר ברשת א׳ בקול ישראל. הפרויקט עוסק בפגועי נפש, ויפורסם בתזמון אקטואלי שכן, החודש נכנסת לתוקף הרפורמה החדשה בבריאות הנפש של משרד הבריאות.
"מטה יהודה גאה בארבעה עשר בוגרים שהשתלבותם במגמת התקשורת היא חלק ממימוש החזון הקהילתי חברתי של המועצה", בירך ראש המועצה משה דדון. "ברכות לכל השותפים לעשייה – הצוות החינוכי, רכז המגמה וכמובן התלמידים שגילו רמה מקצועית גבוהה לאורך כל תקופת לימודיהם. אני בטוח שהמגמה תמשיך ותצמיח בוגרים איכותיים שישתלבו בהצלחה במערכות התקשורת בישראל".


שלכם ראש המועצה