יום שני, 23 באפריל 2012

שומרים על מי השתייה


שומרים על מי השתייה
פורסם באתר המועצה האזורית מטה יהודה בראשותו של ראש המועצה משה דדון בתאריך: 23/04/2012
המועצה האזורית מטה יהודה חתמה על התחייבות לפעול לשמירת מי התהום שבתחומה במסגרת פרויקט של 'ארגון ידידי כדור הארץ מזה"ת'. ראש המועצה משה דדון: " מעודדים אורח חיים ירוק וסביבתי בקרב התושבים"

 המועצה האזורית מטה יהודה חתמה השבוע על התחייבות לפעול לשמירת מי התהום שבתחומה, במסגרת פרויקט של'ארגון ידידי כדור הארץ מזה"ת'. 
הנתונים מעידים, כי זיהום מי התהום מסכן את איכות מי השתייה של מדינת ישראל. כבר היום, כחמישית מכמות המים של אקוויפר החוף פסולה לשתייה, ומי מעיינות רבים אשר שימשו לשתייה, ראויים כיום רק לשימוש חקלאי. על מנת לפתור בעיה זו, נחנך השבוע פרויקט 'שומרים על מי התהום' בטקס חגיגי במעמד ראש משלחת האיחוד האירופי בישראל, מר אנדרו סטנדלי.

במסגרת הפרויקט שמממן האיחוד האירופי, יוקם מערך אזורי, חוצה גבולות לאומיים ומוניציפאליים, וממשק מוסדי - קהילתי לניטור, מיפוי וניהול הטיפול במפגעים סביבתיים המסכנים את מי התהום, שמטרתו הפחתת הסיכון למי התהום מגורמי זיהום באגני הניקוז ואזורי הזנה במערך מקומי. לפרויקט שותפות תשע רשויות מקומיות.
ראש המועצה משה דדון מסר כי "מטה יהודה גאה לקחת חלק בפרויקט חשוב זה שהינו חלק בלתי נפרד ממדיניות המועצה לעודד אורח חיים ירוק וסביבתי בתחומה. החתימה על ההתחייבות הינה צעד נוסף בהטמעת ערכים אלה בקרב התושבים. המועצה מחויבת לאיכות חיים גבוהה בחבל ארץ ירוק ומדהים ביופיו ורואה חשיבות רבה בפרויקט זה".