יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

פעילות הסיירת מחברת ומגבשת

"פעילות הסיירת מחברת ומגבשת"

פורסם באתר בתאריך: 03/09/2015
מועצה ללא אלימותמדריכי סיירת המחצלות של מטה יהודה מסכמים. קיץ של פעילות תוססת ביישובי המועצה
26 ישובים במועצה האזורית מטה יהודה נהנו הקיץ מפעילות סיירת מחצלות אשר פעלה במסגרת תכנית 'מועצה ללא אלימות'. סיירת המחצלות הוקמה על מנת להוות תחליף חינוכי מוגן לשעות הפנאי בחופשת הקיץ שמפעיל אגף חברה ונוער במועצת מטה יהודה.
תמונה מפעילות סיירת מחצלות
מדובר במפגשים משמעותיים שמאפשרים לבני הנוער ליצור קשר עם אדם בוגר הקרוב לגילם. הפעילות מתקיימת בכל ישוב אחת לשבוע, והפכה בשנים האחרונות מוקד בילוי מרכזי לבני הנוער בחופש הגדול ומאפשרת למועצה לבחון את דפוסי הבילוי של הצעירים ביישובים ולשלב תכנים מתאימים.
תמונה מפעילות סיירת מחצלות
בין היישובים שנהנו מהתכנית היו אביעזר, אבן ספיר, אורה, אשתאול, בית מאיר, גבעת יערים, זכריה, טל שחר, ישעי, לוזית, מחסיה, נחושה, נחם, נס הרים, עג'ור, עין ראפה, עין נקובה, צור הדסה, צלפון, צפרירים, שדות מיכה, שואבה, שריגים, תירוש, תעוז ותרום.
הסיירת מופעלת על ידי מדריכים שהוכשרו ביחידה לקידום נוער והם שביקרו בשעות הערב והלילה ביישובים. המדריכים צוידו במחצלות ובפק"ל קפה, משחקי שש-בש, טאקי, טריוויה ומשחקי חברה וקיימו פעילויות וסדנאות ביישובים.
"זו פשוט חוויה ואושר גדול, נהניתי מכל רגע", אומר אליאב פרוידנברגר, תושב מטע ומדריך בסיירת. "אני מאוד אוהב לעבוד עם נוער. יותר ממה שאני נותן אני מרגיש שאני מקבל. למדתי המון במהלך הפעילות וזה העניק לי סיפוק אדיר. המפגשים היו מלאי תוכן ועניין. זו פשוט זכות לעבוד עם הילדים הכי טובים שיש. הפידבק מצידם מאוד חיובי וגם לאחר סיום הקיץ קבוצות הווטסאפ המשותפות למדריכים ולילדים ממשיכות לפעול".
תמונה מפעילות סיירת מחצלות
מה קורה בכל מפגש כזה?
"זה מאוד דינמי. תחילה מתקיימים מפגשי ההיכרות. לאחר מכן במפגשים הבאים אנחנו מגיעים, פוגשים את החבר'ה, פורסים מחצלת, מתיישבים, מדברים ומשחקים. אין מתכונת קבועה. אפשר לנגן בגיטרה ולשיר, לקיים דיון ער או לשחק כדורגל ושש-בש. זה תורם מאוד לקהילה במטה יהודה, בני הנוער ביישוב התחברו לפעילות בידיעה שאחת לשבוע יש מסגרת קבועה שממלאת עבורם את שעות הפנאי".
"בכל מושב יש אוכלוסיה שונה ובהתאם לכך מתאימים את הפעילות", מוסיף גיא קופר, תושב מסילת ציון ומדריך בסיירת. "יש מושבים שבהם הילדים העידו בפנינו שהנוכחות שלנו מאוד משמעותית וחשובה עבורם. זה תרם להם המון ופתח בפניהם אפשרויות בילוי שלא היו קיימות קודם לכן. זו פעם ראשונה שלי כמדריך וזה היה מאוד מלהיב. למדתי המון על חשיבות שיתוף הפעולה עם הנוער"
תוכל לציין חוויה אחת משמעותית מבחינתך?
"היו כל מיני חוויות אבל במספר מקומות הפידבקים מצד הילדים עזרו לנו להרחיב את הפעילות. הקמנו מדורות ומנגלים ואפילו יצאנו לטיול לילי. הפעילות מנחילה ערכים, מחברת ומגבשת".
עבור סתיו הורביץ, תושבת קיבוץ נתיב הל"ה, מורה בתיכון 'אור' ומדריכה בסיירת העניקה הפעילות ערך מוסף לקשר עם בני הנוער. "זו הייתה חוויה יוצאת דופן. המפגש עם בני הנוער במסגרת בלתי פורמאלית שונה מאוד מהמפגש במסגרת הפורמאלית. הם ממש חיכו לנו. בכל יום לפני שהגענו ליישוב הם כתבו לנו הודעות בווטסאפ, שאלו שאלות והעבירו בקשות".
תמונה מפעילות סיירת מחצלות
את חוזרת לשנת הלימודים עם כלים שונים מאלו שהיו לך קודם?
"בהחלט. זה גרם לי לראות את הדברים אחרת. היו לי שיחות מאוד עמוקות עם בני הנוער ועשה רושם שהשיח עם מבוגר משמעותי מאוד חשוב להם".
"פגשתי באופן אישי חלק מהמדריכים ומבני הנוער במהלך הקיץ ונוכחתי לדעת עד כמה הפעילות של הסיירת המועצתית משמעותית וחשובה עבורם", בירך ראש המועצה משה דדון. "כך בונים קהילה מאוחדת, מגובשת ובעלת ערכים חיוביים. הפעילות של סיירת המחצלות ובני הנוער במהלך הקיץ ראויה לכל השבחים".


שלכם
ראש המועצה