יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

קורס נאמני ניקיון לתושבים

פורסם באתר בתאריך: 31/07/2015
לראשונה במטה יהודה: מטה יהודה פותחת הרשמה לקורס נאמני ניקיוןץ תושבים שיירשמו יקבלו הסמכה מטעם המשרד להגנת הסביבה ויורשו לדווח על מפגעים
במעמד ראש המועצה משה דדון התקיים בשבוע שעבר לראשונה במטה יהודה קורס נאמני ניקיון לתושבים בצור הדסה, בסופו יוסמכו המשתתפים לנאמני ניקיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. בעקבות המפגש המוצלח נפתחה הרשמה באגף לאיכות הסביבה במועצה, שם אומרים כי ככל שיירשמו תושבים רבים תפתח המועצה קורסים נוספים. כמו כן, במידה ויירשמו תושבים רבים מאותו ישוב יתקיים הקורס באחד ממבני הציבור ביישוב עצמו.
תמונה מתוך קורס נאמני ניקיון
"שמחתי לראות את תושבי צור הדסה נרתמים לרעיון ומוכנים לקחת חלק פעיל באכיפת החוק", בירך משה דדון. "המועצה האזורית מטה יהודה, ארגון מוביל בשמירה על הסביבה והטמעת ערכי קיימוּת, מגלה עמידה איתנה וחסרת פשרות נגד כל אדם או ארגון שמבקש לפגוע בסביבה. השלכת פסולת בשטחים ציבוריים היא עברה פלילית ואני מזמין את התושבים להצטרף למהפכה הירוקה ולסייע לנו באכיפת החוק".
באגף לאיכות הסביבה מציינים, כי מדובר במפגש חד פעמי ללא עלות, המקנה סמכויות של פיקוח ודיווח על מפגעים בהתאם לחוק הניקיון. הנאמנים מתעדים את המפגע ומגישים תלונה למשרד להגנת הסביבה שם יוכנו דוחות כנגד העוברים על החוק. המהלך יוצא אל הפועל שנתיים לאחר היוזמה של ראש המועצה שהפכה את מטה יהודה לרשות המקומית הראשונה בישראל שהסמיכה את כל עובדיה לנאמני ניקיון. מאות עובדי המועצה השתתפו אז בהשתלמויות מטעם המשרד להגנת הסביבה וקיבלו תעודות הסמכה.
מזה מספר שנים מקיים מערך נאמני הניקיון, הפועל תחת אגף תיאום אכיפה במשרד להגנת הסביבה, תכנית הדרכה והסמכה למתנדבים המעוניינים להצטרף לשורות המערך. השתתפות בהדרכה חד-פעמית כזו היא תנאי לקבלת תעודת נאמן נקיון, החתומה על ידי השר להגנת הסביבה.
תמונה מתוך קורס נאמני ניקיון