יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

מאגר נתונים לחקלאות

פורסם באתר בתאריך: 29/07/2015
המועצה בשירות החקלאים
בימים אלה מקדמת המועצה סקר מיפוי ישובים בתחום הפעילות החקלאית. המטרה: תמיכה בחקלאות ויצירת מסד נתונים לזמן חירום
יוזמה חדשה של המועצה האזורית מטה יהודה: סקר מיפוי ישובים בתחום הפעילות החקלאית והיזמות. בימים אלה נערך סקר ייחודי של מחלקת התיירות והחקלאות במועצה, שמטרתו ליצור מסד נתונים על הפעילות החקלאית-תיירותית, העסקית והמשקית, על כל סוגיה, ביישובי המועצה.
הנתונים ישמשו לעריכת סיכומים שנתיים של הפעולות אשר יהוו מידע בסיסי לקידום מיזמים שונים ותכנון עתידי בתחומים אלה במועצה. לצורך איסוף המידע ויצירת מאגר הנתונים, מתקיים מיפוי פרטני בשטח, בכל אחד מהיישובים, שמבוצע על ידי צוות מקצועי מטעם מחלקת התיירות והחקלאות בסיוע תוכנה ממוחשבת.
"החקלאות במטה יהודה נמצאת בתנופה וכדי למנף את הפעילות החלטנו לבנות מאגר נתונים של הרשות", אומר ראש המועצה משה דדון. "התהליך החל בסוף חודש אפריל ומתמקד בפעילות החקלאית-עסקית-משקית. המטרה היא לעזור לחקלאים להתפרנס בכבוד ולקדם פעילות מול גופים כגון מועצת הפרחים וארגונים נוספים".
במועצה מציינים, כי בסופו של תהליך יאפשר הסקר לדעת בדיוק מהם סוגי הגידולים הקיימים ביישובים, מה הכמות המדויקת של כל פרי או ירק בכל שדה, אילו זנים של עופות מגדלים במועצה ועוד. מהלך זה נועד לייצר הבנה עמוקה של השטח כדי להעניק מקסימום תמיכה לחקלאים גם במקרי חירום, בהם נפגע או הושמד שטח כזה או אחר. הסקר כולל גם את הכרמים, במטרה לעודד את התפתחותה של תיירות היין באזור שזוכה להצלחה אדירה בשנים האחרונות.