יום שבת, 24 באוגוסט 2013

רצים בלילה

מירוץ הלילה ה-2 של עדולם שייערך ביום ראשון הקרוב הוא אחד משרשרת אירועי ספורט מרשימים שמובילה המועצה * בקרוב: מירוץ שליחים תנ"ך תש"ח 

ביום ראשון הקרוב ייצא לדרך מירוץ הלילה של עדולם בהשתתפות מאות רצים מכל רחבי הארץ שיתחרו לאור הירח המלא. המירוץ, אותו מובילים המועצה האזורית מטה יהודה, ועד המושב נחושה ורצי נחושה, זו השנה השנייה, יוזנק במושב צפרירים ויעבור דרך חרבת מדרס וחרבת עתרי, בין הכרמים של שפלת יהודה ומושב גבעת ישעיהו. הרצים יתכנסו החל מהשעה 18:00 בערב בפארק עדולם ויוזנקו החל מהשעה 20:00 בשני מקצים, 5 ק"מ ו-10 ק"מ. לכל משתתף יוענקו חולצה ומדליית השתתפות, גביעים יוענקו למנצחים ולמסיימים במקומות הראשונים.

האירוע ייערך במעמד ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, כחלק משרשרת של מירוצים ואירועי ספורט מרשימים שמובילה המועצה לאורך השנה. "פארק עדולם הוא אחד מנופיה הקסומים של מטה יהודה", אומר דדון לקראת המירוץ. "אנו שמחים לחשוף אותו לציבור הרחב באמצעות מירוץ הלילה שמתקיים זו השנה השנייה ומצטרף לשורת אירועים ספורטיביים ולחיזוק הספורט העממי במטה יהודה. מירוץ עדולם מסמל את מחויבות המועצה לשימור אתרים ברחביה, לאיכות הסביבה ולהטמעת ערכים של קיימות".

היכן עובר המירוץ?
חרבת מדרס הינה למעשה שרידי ישוב, מערכות קבורה ומסתור של ישוב חקלאי שיוּשב החל בתקופה הברזל ב' (1000 לפנה"ס) ועד סוף התקופה הרומאית (המאה ה-4 לספירה). חרבת עתרי, בדומה לחרבת מדרס הייתה גם היא כפר עתיק מימי בית שני ומעט לאחריו. הביקור בה הוא קצר ויפה מאוד עם שפע של שרידים המדגימים יפה את חיי הכפר בתקופה ההיא.

פארק עֲדוּלָּם, או בשמו המלא פארק מערות עדולם, הוא פארק בשפלת יהודה, המיוער ברובו, ומכיל שרידים ארכיאולוגיים מתקופות שונות. הפארק תחום בין שלושה כבישים: בצפון כביש 375 בין עמק האלה לירושלים, בדרום כביש 35 בין אשקלון לחברון, ובמערב כביש 38 בין מחלף שער הגיא לצומת נחושה. גבולו המזרחי הוא הקו הירוק. הפארק משתרע על פני כ-50,000 דונם שרובו יערות אורן, אשר ניטעו בשנים הראשונות לקיום המדינה על ידי העולים שהתיישבו בחבל לכיש. הפארק הוכשר לציבור על ידי רשות העתיקות וקרן קיימת לישראל ונפתח לציבור באפריל 2008.

בקרוב: מירוץ שליחים תנ"ך-תש"ח 
בימים אלה הולכות ונשלמות ההכנות למירוץ שליחים תנ"ך-תש"ח שייערך בחודש אוקטובר הקרוב לראשונה במטה יהודה. המדובר במסלול שטח אתגרי באורך של כ-200 ק"מ העובר בנופים עוצרי נשימה של הרי יהודה, בין הרים וגאיות, שבילים ונחלים, לאורך נתיב הרכבת, בין כרמי ענבי היין וייקבי הבוטיק, מטעי הזיתים, שדות רחבים ורמה שכל שפלת החוף נפרשת ממנה.
.....



שלכם
ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון