יום רביעי, 11 ביולי 2012

המגשר: גישור היסטורי באבן ספיר


המגשר: גישור היסטורי באבן ספיר
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 11/07/2012
במשך שנים העיבה מחלוקת בין ועד האגודה לוועד המקומי באבן ספיר על חיי הקהילה ביישוב * ראש המועצה משה דדון ערך בשנה האחרונה תהליך גישור עמוק בין הוועדים בסיומו התקיימו בהסכמה בחירות חדשות לראשות הוועד * כעת יוצאים במושב לדרך חדשה

משה דדון: "כמי שעומד בראש מועצה שמובילה איכות חיים ברחבי מטה יהודה, לא יכולתי להישאר אדיש למצב של מחלוקת כל כך קשה השוררת במושב אחד. ראיתי את חוסר האונים של התושבים, שמצד אחד רוצים מאוד לקדם את העשייה ביישוב ומצד שני לא מצליחים להגיע להסכמות"


"אנו בונים מחדש את הקהילה באבן ספיר. סימנוּ את האחדות כיעד מרכזי וראשוני, מה שאפשר לנו ליצור הנהגה מוסכמת ומקובלת על ידי כולם. למרות שהיו גורמים בשוליים שניסו בחודשים האחרונים לטרפד ולהפריע למהלך, הצלחנו לייצר אמון. אנחנו עם הפנים קדימה". 

 במילים אלה חתם ראש המועצה משה דדון, את ההסכמות המרגשות אליהן הוביל במסגרת תהליך גישור שקיים לאחרונה במושב אבן ספיר. דדון פתר מחלוקת שנמשכה שנים ארוכות בין ועד האגודה לוועד המקומי במושב סביב נושא ההרחבות. המחלוקת הגיעה עד לערכאות משפטיות ומנעה את פיתוחו של היישוב, מלבד האווירה העכורה ששרתה בקרב בני היישוב.

גורמים במושב אמרו השבוע כי היתה זו ההגדרה המילונית של "מנהיג ציבור", הפועל למען אחדות השורות בקרב תושביו.

הליך גישור במחלוקת הפך בשנים האחרונות לשגרה בציבור הישראלי. הליך גישור אותו מוביל ראש מועצה המבקש לאחד בין ועד אגודה לוועד מקומי ולהוביל ישוב שלם לדרך חדשה הינו יוצא דופן לכל הדעות.

לאור המחלוקת הקשה שהתגלעה במושב, נכנס דדון בשנה האחרונה לעובי הקורה והחל לתווך בין הצדדים. קודם נפגש בנפרד עם כל אחת מהקבוצות ולאחר מכן, משהבשילו התנאים, נפגשו הוועדים והחליטו לצאת לדרך חדשה. במסגרת זו נערכו בהסכמה בחירות חדשות לראשות ועד האגודה ולתפקיד נבחר חזי יששכר. יחד עם עמיתו בוועד המקומי, עופר יצחק ועם גזבר האגודה חזי יצחק אוחדו הוועדים לכדי ועד אחד והחלו יחד לקדם את ההרחבה במושב ולהוציא אל הפועל תכניות לקהילה.

"כמי שעומד בראש מועצה שמובילה איכות חיים ברחבי מטה יהודה, לא יכולתי להישאר אדיש למצב של מחלוקת כל כך קשה השוררת במושב אחד", מתאר דדון. "ראיתי את חוסר האונים של התושבים, שמצד אחד רוצים מאוד לקדם את העשייה ביישוב ומצד שני לא מצליחים להגיע להסכמות".

איך זה עבד בפועל?
"במהלך הגישור ירדנו לפרטי פרטים. ערכנו מפגשים בבתים, קיבלנו תמונת מצב ויחד עם הרצון הטוב של הצדדים התגברנו על המחלוקות ויצאנו לדרך חדשה. בכוונתנו להקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת להקים ולשדרג מבני ציבור ולהשקיע בחינוך הבלתי פורמאלי וביציקת תכנים למבוגרים ולבני נוער בשעות הפנאי".

בעקבות השינוי שחל במושב והאווירה הטובה שנוצרה כעת בקרב התושבים מתכוונים במועצה, אשר שידרגה בשנים האחרונות את התשתיות בכניסה למושב, להוציא בקרוב אל הפועל תוכניות נוספות ובהן קידום ההרחבה, שדרוג מבני הציבור במושב (מועדון הנוער ובית העם), הקמת גינת משחקים לילדים וסיוע במימון של ענ"ק למשך שנה שלמה. ביום רביעי שעבר נערך מפגש חגיגי בהשתתפות דדון ומנהלי אגפים במועצה.

"ההחלטה האמיצה שלקחתם, להשאיר את המשקעים מאחור ולהסתכל קדימה, תאפשר למועצה לפעול להמשך פיתוחו של המושב ולבנות חיי קהילה פוריים ועשירים", אמר דדון לתושבים. "אני שמח שהובלנו לדרך חדשה ומבטיח לכם כי תקבלו את מלוא הגיבוי מהמועצה ליצור, לבנות ולהוציא אל הפועל כל תכנית שתיטיב עם חיי התושבים".


חזי יששכר מסר, כי "לאחר שנים של מחלוקות הגענו כיום למצב בו רוב התושבים מרוצים. בשבוע שעבר ישבנו כולנו יחד עם משה דדון ובעלי התפקידים הבכירים במועצה. כולם הבטיחו להירתם ולעזור לנו. אנחנו יוצאים כעת לדרך חדשה על מנת להצעיד את מושב אבן ספיר קדימה".

עופר יצחק מסרכי "הגענו להסכם בעזרת ראש המועצה הנכבד, משה דדון, ובעקבות זאת התחלף יו"ר ועד האגודה. ההרגשה היא טובה ואני מאמין שנתחיל להוציא תוכניות אל הפועל לטובת בני וחברי היישוב. בהזדמנות זו אנחנו מבקשים מכל חברי היישוב לתרום מזמנם וממרצם לטובת הצלחת המהלך".

לכתבה המלאה >>


 
 




שלכם
ראש המועצה
משה דדון