יום שני, 23 בספטמבר 2013

להקות האתניות כבשו את הונגריה

להקות האתניות כבשו את הונגריה
פורסם באתר בתאריך: 28/08/2013
הלהקות האתניות של מטה יהודה השתתפו בפסטיבל פולקלור בינלאומי בהונגריה וסחפו  את הקהל המקומי * דדון: "אנחנו על מפת התרבות הבינלאומית"

הלהקות האתניות של מטה יהודה חזרו השבוע עטורות שבחים מפסטיבל פולקלור בינלאומי ללהקות אתניות שהתקיים בעיר שארבר בהונגריה. בפסטיבל השתתפו 10 להקות ריקוד ממדינות שונות ובהן איטליה, גרמניה, סרביה, צ'כיה, סלובקיה, בולגריה ועוד. את מטה יהודה ייצגו הלהקה הישראלית, הלהקה הקוצ'ינית ולהקת הדבקה המורכבת מנציגי הכפרים הערביים עין רפה ועין נקובה.

חברי הלהקות הופיעו בעיירות שונות בהונגריה עם רפרטואר עשיר של ריקודי הורה ישראלית, ריקודים מרוקאים ותימנים, ריקודים קוצ'יניים וריקודי דבקה ערבית. בכל מקום בו הופיעה משכה הלהקה הישראלית את עיקר תשומת הלב מהקהל המקומי בשל הרפרטואר המגוון והססגוניות הבאה לידי ביטוי בריקודי הלהקה, בתלבושות, במוסיקה הייחודית והמגוונת.

בחלק מהמופעים הגדילו לעשות חברי הלהקה כשבתום ההופעה ירדו לתוך הקהל, הרימו את הצופים מכיסאותיהם והרקידו אותם למשך דקות ארוכות לצלילי הורה ישראלית. הלהקה זכתה לתשואות סוערות וראשיה אף התראיינו לכלי התקשורת המקומיים וסיפרו על ייחודה.

"מטה יהודה נמצאת על מפת התרבות הבינלאומית", אומר ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון. "הלהקות האתניות מספרות את סיפורה של החברה הישראלית ומושכות תשומת לב רבה בכל מקום אליו הן מגיעות. אנו גאים בייצוג המופתי, במקצועיות ובחשיפה של ישראל היפה והיוצרת בכל רחבי הגלובוס".



 

 




שלכם 
ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון