יום חמישי, 10 בדצמבר 2015

צעדת הל"ה תיערך בחודש הבא

צעדת הל"ה תיערך בחודש הבא

פורסם באתר בתאריך: 08/12/2015
הצעדה המסורתית לזכרם של ל"ה הלוחמים שנפלו בקרב על גוש עציון במלחמת העצמאות תצא מגן האקליפטוס בבית שמש לאנדרטת הלוחמים בקיבוץ נתיב הל"ה
בחודש הבא (חמישי, 14 בינואר) תתקיים זו השנה ה-21 צעדת הל"ה המסורתית במועצה האזורית מטה יהודה לזכרם של 35 הלוחמים שנפלו בקרב לאחר שיצאו להגיש סיוע לגוש עציון הנצור ונקלעו לאחד הקרבות העזים במלחמת העצמאות.

תמונה מתוך צעדת הל ה

המשתתפים בצעדה ייצאו מגן האקליפטוס בבית שמש לאנדרטת הלוחמים בקיבוץ נתיב הל''ה, 68 שנה לאחר נפילת הלוחמים. אירוע הצעדה מחולק לשניים, כאשר בשעות הבוקר מתקיימת צעדת הזיכרון המיועדת לתלמידי בית הספר ובשעות הערב נערכת צעדת לילה לתושבי קיבוץ נתיב הל''ה.
מדי שנה נוטלים חלק באירוע אלפי ילדים, בני נוער, תושבים ואזרחים הנחשפים לסיפורם האישי של הלוחמים, לאירועי התקופה ולערכי המסירות והנתינה של לוחמי התקופה ההיא.
על גבעת הקרב
צעדת התלמידים חל בשעה שמונה וחצי בבוקר ותימשך עד שעות הצהריים. הצועדים ילוּו על ידי מדריכים ויקבלו הסבר נרחב על האזור ועל הקרב. במועצה פנו לצה"ל על מנת לאשר את השתתפותם של חיילים בצעדה במטרה לחשוף אותם למורשת הקרב לאור סיפורם של ל"ה הלוחמים שנפלו ב-6 בינואר 1948. במהלך הצעדה, המתקיימת משנת 1996, יתקיים טקס זיכרון קצר במהלכו יוקראו שמות הנופלים, תפילת אל מלא רחמים וקדיש. את הצעדה מארגנת מחלקת הספורט במועצה.
"מטה יהודה מצווה לזכור ולא לשכוח", אומר ראש המועצה משה דדון. "כל מי שיקח חלק בצעדה תורם תרומה גדולה להנצחת זכרם של הלוחמים. זו ציונות, אלה ערכים של אהבת הארץ. חובתנו להמשיך, לעשות ולבנות את המולדת, ולנצור בליבנו לעד את הלוחמים שנפלו בקרב על הגנת המדינה".
***
מחלקת הל"ה הייתה מחלקה של 35 לוחמים, בפיקודו של דני מס, שהיה קודם לכן מפקדו של גוש עציון. המחלקה יצאה במלחמת העצמאות, על מנת להגיש סיוע לגוש עציון הנצור ולתגבר אותו בלוחמים ובאספקה. אור ליום שישי, ה' בשבט תש"ח, 16 בינואר 1948, התגלו הלוחמים בדרכם ובעקבות כך כותרו על ידי המוני ערבים מהסביבה ונפלו בקרב שנמשך לאורך כל היום.
שלכם
ראש המועצה האזורית מטה יהודה